CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 27, 2009

Fikirlah....

Mata ni tak mau lelap plak....lepas bercakap ngan my hubby tadi, rasatak mengantuk, nak cakap lagi ingatkan, tapi my hubby dah taklarat sangat da..tak pe la bang, tido jer la....kesian kat dia, drive jauh2 antar aku kat airport, terus balik Bera, Penat pun tak ilang lagi....macam ni la kalau PJJ..(Perkahwinan Jarak Jauh),cuma doa aku, kebahagiaan kamidiberkati..kasih sayang kami tetaputuh walaupun jauh...Insyaallah..

Sebelum Call Cik Adi tadi, aku dapat call dari cokma dan An, Alhamdulillah An dah mengandung 4 bulan...tapi bukan itu yang membuatkan aku tak bleh nak lelap, tapi cerita disebalik call cokma..Mak "Seseorang dripada masa silam aku(B)" nak sangat jumpe aku...mak B sakit kanser and dah samapai tahap yang bahaya...kansernya dah menyerang tulang sekarang..and menurut cokma, tangan kanan mak B ni, dahtak bleh nakgerak lagi...ntahlah..apalah ujian yang Allah nak berikan pada keluarga B, aku pun takpasti..jauh disudut hati aku, aku kesian kat Family dia...ye la, yang dah lepas tu lepas la....aku pun dah berbahagia sekarang..dan aku tak mau pandang belakang lagi...aku dah maafkan semua kesalahan dorang..cukuplah dendam yang aku simpan selama ni...
aku dah cakap kat Cokma, aku kat sarawak dah, paling awal pun aku balik 7hb /11 tu pun aku balik sebab dah nak sampai due aku...ye la kan, akupun sekarang dah 7 bulan lebih...cokma cakap tu pun kalau aku sempat jumpe dia...ntahlah..aku puntak tau..terfikir gak, aku nak call jer...just tanya khabar, cuma bagi rasa tak terkilan dek hati...tapi ntahlah...aku dah cakap ngan Cik Ad dah, dia cakap call la..tapi nantila....aku fikir...
Terfikir aku apa yang An, cakap...masa ni lah bleh tahu orang tu betul2 bleh harap or tidak.aku pun tak pasti,and aku kalau bleh tak mau ambil pusing pun...tapi tetap terdetik dihati aku, ibubapa bleh jaga 10 org anak tapi anak blom tentu dapat jaga 2 orang ibubapa....Sampai hati ke aku biarkan mak or mak mertua aku andai terjadi sesuatu pada dorang....Aku rasa tak kut, aku tak diajar untuk tak menjaga orang tua aku...insyaallah, aku akan jaga orang tua aku macamana dorang jaga aku...
Buat Mak B, aku cuma bleh berdoa,agar cepat sembuh...and untuk Arwah Apak and Arwah Ayah mertua aku,Aku sedekahkan alfhatihah...semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan muslimim yang disayangi Allah..wat Mak, and Mak Mertua aku,I love U mum....TQ for Everything...wat My Hubby, Cik Ad...Ayang sayang abang..TQ bz to be my Cutes Hubby..hikhikhik....Family and my Fred..TQ sebab bagi support pada aku sepanjang aku di bumi kenyalang .....


No comments:

Post a Comment