CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 1, 2010

Bila Jari menari

Lama dah terdetik untuk kesini, tapi masa kurang mengizinkan..biasala kalau dengan anak dan suami...sekarang musim cuti sekolah..ada la masa skit..
now..tengah terfikir-fikir bisness ape yang nak dicorakkan tahun depan..apa yang boleh wat duit...macam- macam terfikir dan masih mencari jalan penyelesaian..kebelakangan ini buat bisness sume tak menjadi..kenapa? mesti ada sebab dan perlu buat post mortem..bila dah buat dan jumpe apa masalahnya tapi susah nak mengatasinya..sebab masalahnya bukan kita tapi orang..dan satu sebab untukku..aku terlalu cepat untuk berputus asa...
cepat sangat berputus asa dengan kerenah orang..mungkin salah satu penyebab utama...tapi sekarang aku masih perlu memikir untuk menampung segala keutamaan aku...prinsip aku mudah, jika mahu makan dan hidup selesa, jadi usaha kene lebih untuk ke arah itu.
Suamiku juga begitu, last 2 weeks, ingat nak labur dalam hartanah...tapi terlalu mahal plak rasanya, dan buat masa sekarang, aku dan suami tak mampu..200k tu..perh..bukan anak Datuk...hahahaha...aku kene berfikir dan terus berfikir..tapi apa nak buat..kadang2 buntu..sume tak jadi...kain pasang n tudung dah try..tapi x berapa jalan...emm..ingat nak bukak kedai suply barang2 bakery ..tapi...kedai plak...aduiiii.....nak bele kambing? lembu?masalahnya kami jauh sangat nak membelanya...Ateh kate kalau nak buat perniagaan, carik yang paling hampir dengan pengetahuan kita..supaya kita senang untuk kelolakan...tapi apa yang dekat...
aku selalu mohon petunjuk Allah, tapi maybe Allah x nak bagi apa yang aku mahu mungkin itu bukan yang terbaik untuk aku....sama seperti dahulu....
Ya Allah bantulah Hambamu ini untuk membantu orang lain...otakku dah buntu...buntu dengan segalanya...

No comments:

Post a Comment