CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 16, 2009

Pengorbanan?

Dah 3 hari aku pulang ke sisi suami tercinta, alhamdulillah...akhirnya ada juga masa untuk menjalankan tanggungjawab sebagai isteri..Cinta perlukan pengorbanan, dan itulah yang kami hadapai sekarang, doaku rumahtanggaku diberkati Allah..bercerita tentang pengorbanan, terbaca di blog teman lamaku...kebahagian yang dibina diatas keperitahan hati orang lain....pernah ayat itu tereluar dari mulutku, dari fikiranku tidak lama dahulu, tapi itu cerita lama, dan aku sudah mula lupakan dan maafkan...tentang temanku, aku tak pasti apa yang berlaku, dan apa salah dan silap temanku N, tapi Kak Y patut perlu berbincang dan jangan pendamkan segalanya seperti yang pernah dilakukan..mungin N tak sedar apa yang dilakukan menyinggung hati Kak Y...entahlah.. pokok panggalnya kkomunikasi penting dalam kehidupan kita...

tadi i got call from e-PML1, Shida, dia dah kawin, alhamdulillah...bukan tak ingat, tapi mungkin ada seguris luka yang ada dihati membuatkan aku mula lupakan dia....entahlah, aku sentiasa berdoa dalam sujudku, aku dapat memaafkan semua orang yang pernah melukakan hati ini.. dan ta salah kalau aku melupakan semua dan memafkan mereka...itu apa yang aku belajar bila kita duduk di satu penjuru dunia yang tidak banyak pembanggunan..

buat semua yang terluka, sabarlah, sesungguhnya, Allah menyatakan kekecewaan terletak diantara 2 kesenangan atau kebahagiaan...ujian Allah pelbagai, untuk menguji sejauh mana kentaknya iman dan dalamnya iman hambanya kepadanya...


al-fathihah untuk Arwah Apak......

No comments:

Post a Comment