CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 16, 2009

Malam....

020309-01am-Kuarters SKKM, Tatau

Ntah kenapa, malam ni rasa hatiku nak berbicara sendirian, nak ku ungkapan sesuatu disebalik lubuk hati ku...nak ku luahkan tapi pada siapa, jadi ku utuskan di talian ini agar ada yang sudi mendengar...dan memberikan khidmat nasihat...dua tiga malam ni aku susah mahu lelapkan mata, tidak tahu kenapa, apa punca, tapi begitulah ceritanya...Pragnant?tidaklah..mungkin penat dan terlalu banyak yang difikirkan...tapi apa cerita yang difikirkan, aku pun tak pasti, yang penting cerita balik semenanjung tetap cerita utama kini. Tadi aku call kawan lama aku, wani, bertanya khabar....kebetulan, dia beri mesej yang dia aan ke khucing nextweek, family trip...kalau dekat memang boleh berjalan-jalan tapi malangnya, dari Binttulu ni dekat 8 jam lebih nak sampai kuching, jadi kalau daripada sekolah , ambil masa lebih 10 jam nak sampai khucing..jauh kan..jadi x bleh la, nak ikut....hanya beririm salam je pada yang pegi..bergosip sekali sekala kan, bila lama tak jumpa, Cokma n An nak kawin da, majlis akad nikahnya pada sabtu ni...x ajak pun...hehehe, bukan bleh pegi pun..Lobo pun dah jum pa seseorang yang boleh menjadi suri hidup dia..alhamdulillah..akhirnya dia jumpa jugak. Bila borak2, terkeluar gak cerita pasal, family X aku, alkisahnya, abangnya yang keje kat imegresyen kat KLIA tu dah keje kat Imeg.kat Pusat Bandar, bawah Ina, Isteri Khairul, Adik dia, tak keje pramugara lagi, katenya tidak disambung kontrak, and sekarang keje kat KLCC, baguslah...ely kate tak nyyusahkan mak bapak dia..x aku tu pulak, masih lagi mencari wanita yang sempurna dimatanya, fiza, awek dia sekarang dah dibawa ke rumah jumpa keluarganya, tapi dalam satu masa lagi, masih ada kekasih gelap...terdetik dihatiku, bila dia nak berubah, bila dia nak insaf, Alhamdulillah, keputusannya meninggalkan aku, adalah keputusan yang bijak, sekurang-kurangnya, aku berjumpa dengan orang yang sayang aku, dengan orang yang menghargai aku...kalau dulu, aku tak pernah dihargai, melutut untuk dicintai, aku tak tahu, betapa bodohnya aku untuk mencari cinta sewaktu itu, dan sekarang, aku adakala menyesal berjumpa dengannya, seakan menyalahkan diriku, terjerumus dengannya...tapi aku tahu, betapa menyesalnya sekarang, betapa aku menagisnya sekarang, apak tidak akan hidup kembali, semuanya takkan berputar ke belakang, tapi semuanya akan berjalan ke hadapan...kalau aku mampu berbuat sesuatu yang boleh menghidupkan apak kembali, pasti akan ku lakukan.....kalau aku tahu, aku akan kehilangan orang yang paling aku sayang, aku takkan pernah bersedih untuk berpisah dengan cintaku....kalau ku tahu apa yang terjadi hari ini, aku takkan menagis sepanjang malam....Ya Allah bantu la aku..bantulah aku, bantulah aku mengatasi kerinduan ini....Ya Allah cekalkan hati ini ya Allah.....Aku redho atas apa jua yang kau berikan pada ku.....Kau berikan aku kekuatan Ya Allah..Hanya Engkau yang Mampu memberikan aku kekuatan, kecekalan Ya Allah. Aku berserah padamu Ya Allah...

No comments:

Post a Comment