CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 9, 2009

Hari ini & Semalam...

Today....

Hikhik, speking London plak....sajer2 lepas angin, semua orang keluar dah..tinggalla aku, and kak Rini jer...Member2 ajak gak keluar, bukan tak nak, tapi memikir risiko yang terpaksa aku lalui tu, itu yang wat aku malas nak keluar. Lagi pun g Bintulu jer..tak pe la...aku stay la kat sekolah...kang kalau aku rasa tak berapa sedap hati aku ajaklah budak Lalut anak apai ambo tu temankan..aku kirim barang jer ngan member aku...

Today,
my condition very well.....baik dari semalam..maybe aku tidur lena semalam, walaupun ada sesekali terkejut dengan bunyi petir dan kilat sabung menyabung..hui,takut betul, bergegau umah tau..huis...risau sesangat, tapi lena gak..sebab past tu ujan lebat, anak mama pun tak banyak meragam..hikhikhik...Baby dah semakin membesar hari ni dah genap 8 bulan dah baby dalam perut mama. sekejap jer kan....pejam celik pejam celik, dah nak keluar dah baby mama ni...Alhamdulillah,sepanjang tempoh kehamilan, aku tak banyak meragam, cuma bulan 2-4 jer, tak mau makan nasik and muntah2 sakan...tapi bila dah masuk 5 bulan, selera pun bertambah, tapi badan masih kurang naik....makin susut plak..macam pelik jer kan. tapi ok la, sebab tak ada darah tinggi, kencing manis, or anything..Alhamdulillah and bersyukur pada Allah sebab bagi kesihatan yang baik untuk aku. Cuma kadang2 and adakala emosi aku sedikit terganggu, biasala, bila duk dalam hutan macam ni, bila duk kawasan terpencil macam ni.....emosi memainkan peranan penting..hikhikhik....

Today,
Nak wat aper ek hari ni....tengok sekolah sunyi, tengok umah pun sunyi...nak wat ape yer....terfikir ape la yang aku nak buat sorang2 macam ni...jam baru kul 8.27 pagi....tapi kat sini matahari dah panas dah....aduh..aper aku nak wat ni...

Yesterday..
Pagi2 dah banyak bot and sampan parking kat sekolah, hikhikhik..dolu2 masa mula2 cam pelik bila tengok banyak bot or sampan, now tak lagi..dah jadi kebiasaan dah...pagi ni ada gotong royong sempena hari sukan MSSR Zon Sungai Anap,. Jadi Apai Indai mai, datang tolong bersihkan kawasan, cat pagar,wat Line, and wat la persediaan untk MSSR tu....Kalau kita kat sekolah2 bandar, wat Line semua tu keje cikgu, tapi kat sini lain, kerjasama apai indai, sangat bagus ....ye la, kerja orang yang selalu berladang dengan keje orang yang selalu mengadap laptop, mesti lain kan...Abis jer keje, macam biasa lunch time...masa ni, apai indai paling suka, hikhikhik...past tu terus sambung keje balik, and dalam kul 3 lebih cam gitu dorang terus angkut anak dorang balik sekali, ye la, this week minggu balik, takkan la dorang nak datang plak esok untuk ambik anak dorang, so kesimpulan yang ada Jumaat tu memang tak ada kelas la....

Yesterday...
semalam gak, aku ada wat breaffing pada apai indai yang anak2nya perlu mendapatkan rekomendation Dr. untuk ke skolah Pendidikan Khas . Ada 5 orang semuanya, yang mempunyai masalah IQ,Dieleksia...bukan salah dorang nak jadi macam tu, tapi dah takdir dorang macam tu kan...4 orang dalam tahun 4 dan sorang dalam tahun 2. Semuanya aku dah berikan surat b4 cuti raya hari tu, dan masih ada yang kata tak dapat surat..then terpakksala, aku copy semula, bagi pada yang tak dapat tu...dah bagi penerangan sedikit sebanyak, ntah dorang paham ke tak, aku main beduk jer, BM + Iban..hikhik....dah jadi cakap jawa da aku ni...ada yang bleh paham tu paham la, yang tak paham tu, terpaksa la Cikgu Sandin, PK HEM selaku Translater bagi memudahkan penerangan aku. hikhikik..TQ Cikgu Sandin..Lepas tu, ada yang nak terus bawa anak2 dorang jumpa Dr. Ada yang mintak tangguh dulu, aku beri masa sebelum bulan 11, atleast kalau aku dapat pindah pun, aku dah ada maklumat tentang murid2 berkeperluan khas...kita tengok la macam mana jadinya percubaan pertama aku ni. Nak mengharapkan orang, susah, semuanya kene wat sendiri, cakap semua pandai, bila time wat, kita dibiarkan terkontang kanting, then bila dah siap semua nak nama tu..his..biar la..yang penting aku jalankan tanggungjawab aku sebagai guru dan wat apa yang perlu...

Yesterday...
hikhik..lama dah aku tak tepon my mum...dapat msj dari adik, terus jer aku call. cepat la adik jawab, sekali bukan adik ler, terus mak yang jawab...hahaha.. apa lagi soalan cepu emas, kenapa lama tak tepon? hehehehe..golak jer la......Line tak Clear la mak..susah nak dapat line sekarang...alasan diterima...borak2...mak pesan, jangan lasak, and jaga diri. selalu tepon mak...OK Mem....
Semalam gak aku dak transferkan duit gaji aku untuk my huby...banyak tu....his.....abis duit ayang bang....hikhikhik..tak adalah..duit untuk beli keperluan baby, memandangkan, aku balik nanti dah genap 9 bulan, jadi aku risau tak sempat nak pegi beli, so bagi duit, my huby g beli jer la, apa yang aku minta beli, kitaorang terpaksa wat macam ni, kalau tak mesto tak sempat nak shopping...banyak gak dia beli semalam...tapi ada lagi yang dia tak beli, tak pe la..nanti baru beli plak...

ok la..itu cerita semalam dah hari ni....sok kita sambung lagi cerita. Itupun kalau terlarat nak jalan2 g sekolah. Tadi pun, Kema dah becok memesan, jangn pegi mana2...hikhik..jangan risau my prend......and TQ too....

1 comment:

  1. Wah.. da shoping sakan ek?? xpelah.. biar hubby korban banyak.. baru tandanya sayang.. kan kan mr hadi?? hikhik... take care ok!

    ReplyDelete