CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 11, 2010

Bila tangan menari..

Dah lama sangat rasanya tak coretkan ape2..ketat sangat jadual kebelakangan ni...macam-macam, dengan hari pekerja tempat kerja suami, dengan hari guru, gotong royong perdana, tahlil, peperiksaan, macam2 la...sampai sesak gak nafas aku...bukak sekolah nanti ada presentation lak untuk LADAP...hui penatnya....tapi itulah hakikatnya kalau dah bekerja sebagai seorang guru, nak tak nak, kene gak wat..huhuuhuhu..mengeluih macamana sekalipun, tugas dan tanggungjawab wajib pikul..bila tengok anak terbaring masa coretkan ayat-ayat ni, terfikir sejenak, aku nak ajar anak murid aku betul2, supaya 1 day, ada orang yang ngaja anak aku betul2 sama macam aku sampai berjaya...sampai tahu tulis , ngira n baca...bukak sekolah ni ada satu misi penting, aku nak taruk budak2 ni sampai boleh baca..aku dah tak larat dah nak duk nengok dorang jer..kadang2 dorang ni bukan lemah tapi malas....tu yang susah..bila nak dibandingkan dengan anak orang iban dulu, senangla anak kita kat semenanjung ni lagi...tapi kat sana dorang tak malas, tapi dorang sangat-sangat lemah, beza sangat dengan orang kat sini, dorang malas sangat...
ok la...kene bergerak cepat kalau dah ada anak ni, takut kang terjaga plak..anak aku ni, bukan leh tengok laptop or barang2 elektronik, cepat jer tangannyer, walaupun baru 6 bulan....wokeyla..nanti kita sambung lagi cerita cikgu ye..
adios...

No comments:

Post a Comment